BRSCC National FF1600


Silverstone International
4 & 5 april 2015
tussenlijntje
Donington Park

9 & 10 mei 2015
tussenlijntje
Oulton Park
23 mei 2015
tussenlijntje
Brands Hatch
20 juni 2015
tussenlijntje
Castle Combe
18 & 19 juli 2015
tussenlijntje
Silverstone National
15 & 16 augustus 2015
tussenlijntje
Knockhill
13 september 2015
tussenlijntje
Anglesey
26 & 27 september 2015
tussenlijntje

Champion
of Oulton Park


Oulton Park
18 april 2015
tussenlijntje
Oulton Park
23 mei 2015
tussenlijntje
Oulton Park
4 juli 2015
tussenlijntje
Oulton Park
22 augustus 2015
tussenlijntje
Oulton Park
17 oktober 2015
tussenlijntje

Formule 1


Goodwood Festival of Speed
Goodwood
27-28 juni 2015
tussenlijntje
Classic Wings & Wheels
Vliegbasis Gilze-Rijen
22 augustus 2015
tussenlijntje
Historic Grand Prix
Zandvoort
28-30 augustus 2015
tussenlijntje

Formula Ford Internationaal


Champion of Brands Hatch
Brands Hatch
27 september 2015
tussenlijntje
Formula Ford Festival
Brands Hatch
24-25 oktober 2015
tussenlijntje
Walter Hayes Trophy
Silverstone
31 oktober - 1 november 2015
tussenlijntje

Melroy en Brigitte schrijven historie op Zandvoort

29-09-2014,

brigitte1

Melroy Heemskerk heeft samen met de prachtige Renautl 4CV, bijgenaamd Brigitte, het publiek op de banken gekregen tijdens de Historische Grand Prix van Zandvoort. In het 57 auto’s tellende veld van het NK Historische Toerwagens en GT’s bleek de Frans-blauwe dreumes een doorn in het oog van veel sneller geachte machines en wist twee maal als winnaar in de klasse te finishen.

Goed, Brigitte was de enige deelnemende auto in klasse 1 maar dat is geheel onbelangrijk want op papier zou de oudste auto in het veld, met een topsnelheid van 138 km/u en 90 PK aan boord, kansloos zijn tegen het geweld van Porsche’s, Camaro’s, Corvettes en GT40’s. Tot dat het gaat regenen en dat was precies wat er gebeurde bij de start van de eerste wedstrijd op zaterdag. En toen begon de pret…

Want vanaf de eerste bocht bleken Melroy en Brigitte in hun element. Na de Tarzanbocht was de Renault opgeklommen van de 57e en laatste plaats naar plek 52. Na de Hugenholtzbocht waren wederom drie auto¬ís ingehaald en toen kwam het moment dat historie werd geschreven. ¬ĄVoor me had ik ineens een grote, Le Mans winnende Ford GT40 die het duidelijk heel lastig had op de natte baan¬Ē, vertelt Melroy. De kleine Renault dook in de slipstream en plaatste een succesvolle aanval in het Scheivlak en zo haalde een Renault 4CV voor het eerst een Ford GT40 in. De rest van de wedstrijd bleek even ongelofelijk want terwijl het team aan de pitmuur de tranen in het ogen hadden van het plezier werd dat plezier aan boord bij de kleine Renault alleen maar groter. Ronde na ronde kroop Brigitte omhoog in het algemeen klassement totdat Melroy uiteindelijk bij de finish de 37e plaats bereikte, een ongelofelijk resultaat. ¬ĄDit is de oudste en langzaamste auto in het veld maar in de regen komt ze tot leven, ik heb nog nooit zo¬ín leuke race gehad¬Ē, glimlachte Melroy na de wedstrijd.

brigitte2

De tweede race werd onder zonnige en droge omstandigheden gestart waardoor het tekort aan vermogen, a√ęrodynamica en grip niet gecompenseerd kon worden. Toch bleek het massaal toegestroomde publiek volledig in de ban van Brigitte en schreeuwde, applaudisseerde en zwaaide bij elke doorkomst van de Renault 4CV. Halverwege de race, terwijl de auto natuurlijk al op een flinke achterstand reed, begon het zachtjes te regenen waardoor Brigitte die net door de grote Mustangs en Corvette¬ís op een ronde was gezet ineens diezelfde auto¬ís weer begon in te halen. Dat een onwillige gaskabel de race een ronde voor de finishvlag deed stoppen mocht de pret dan ook echt niet drukken.

Melroy en Brigitte hadden namelijk al lang en breed historie geschreven op het circuit van Zandvoort.

Sponsors