BRSCC National FF1600


Silverstone International
4 & 5 april 2015
tussenlijntje
Donington Park

9 & 10 mei 2015
tussenlijntje
Oulton Park
23 mei 2015
tussenlijntje
Brands Hatch
20 juni 2015
tussenlijntje
Castle Combe
18 & 19 juli 2015
tussenlijntje
Silverstone National
15 & 16 augustus 2015
tussenlijntje
Knockhill
13 september 2015
tussenlijntje
Anglesey
26 & 27 september 2015
tussenlijntje

Champion
of Oulton Park


Oulton Park
18 april 2015
tussenlijntje
Oulton Park
23 mei 2015
tussenlijntje
Oulton Park
4 juli 2015
tussenlijntje
Oulton Park
22 augustus 2015
tussenlijntje
Oulton Park
17 oktober 2015
tussenlijntje

Formule 1


Goodwood Festival of Speed
Goodwood
27-28 juni 2015
tussenlijntje
Classic Wings & Wheels
Vliegbasis Gilze-Rijen
22 augustus 2015
tussenlijntje
Historic Grand Prix
Zandvoort
28-30 augustus 2015
tussenlijntje

Formula Ford Internationaal


Champion of Brands Hatch
Brands Hatch
27 september 2015
tussenlijntje
Formula Ford Festival
Brands Hatch
24-25 oktober 2015
tussenlijntje
Walter Hayes Trophy
Silverstone
31 oktober - 1 november 2015
tussenlijntje

High Five voor Chris Middlehurst op Silverstone

13-11-2014,

chrisSilverstone1

Met een vijfde plek in de Grand Final van de Walter Hayes Trophy hebben Chris Middlehurst en het Geva Racing team uitstekend gepresteerd. Want in een veld van niet minder dan 117 deelnemers waren Chris en de nieuwe Mygale GV14-K continue voorin te vinden. En dus verliet het team vol trots Silverstone maar ook met het idee „wat als?”, want Chris lag toch echt zes ronden lang aan de leiding in de finale.

Echt goed begon de missie van het Oosterhoutse team en de coureur uit Manchester niet. Na de motorplof op Brands Hatch werd het team geplaagd door problemen met de geleverde vervangende motor. Die problemen zorgden ervoor dat Chris weinig nuttige testsessies kon rijden en hielden aan tot in de kwalificatie. Op een natte baan en met veel te weinig vermogen kwam Chris niet verder dan de twaalfde plaats. Tijd voor het eerste huzarenstukje van de week. Want met slechts een uur voor de wedstrijd te gaan vonden teambaas Gert Valkenburg en hoofdmonteur Jos de Wildt het probleem in de bloedhete motor en werden in een storm van activiteit de problematische onderdelen gewisseld. Precies op tijd was de Mygale klaar en dus was het tijd voor huzarenstukje nummer twee.

ChrisSilverstone3

Want gewapend met de Mygale GV14-K en een sterk lopende motor reed Chris misschien wel de race van het weekend. Een uitstekende start zorgde ervoor dat de jonge Brit al in de eerste ronde doorkwam als zesde. twee ronden later was dat al de vierde plaats en nog eens twee ronden later pakte Chris de tweede plaats en sloot hij aan bij leider Wayne Boyd. Er was echter te weinig tijd om echt tot de aanval over te gaan maar de snelste rondetijd van het weekend en een tweede plaats in de wedstrijd waren meer dan genoeg beloning voor Chris en het team en waren zij weer helemaal „back in the game”.

De tweede plaats op zaterdag leverde een vijfde plek in de halve finale op. Het had echter de hele nacht en ochtend geregend en het circuit van Silverstone was doorweekt. Deze omstandigheden pasten perfect bij de nieuwe Mygale en Chris, vol zelfvertrouwen, reed opnieuw een briljante wedstrijd. In de natte omstandigheden kwam hij al snel op de tweede plek te liggen, voor Nial Murray, de winnaar van het Formula Ford Festival in 2013 en vlak achter Scott Malvern, de grote favoriet en eveneens een voormalig Festival winnaar en de regerend kampioen van de Walter Hayes Trophy. Samen met Malvern reed Chris makkelijk weg bij de rest van het veld en ging hij volledig tot de aanval over. Tot tweemaal toe wist Chris de witte Spectrum te passeren maar telkens zat hij voor de volgende bocht aan de verkeerde zijde waardoor Malvern kon counteren. Uiteindelijk behield Malvern ternauwernood de leiding en wist hij de halvefinale te winnen, vlak voor een tevreden Middlehurst.

ChrisSilverstone2

De baan droogde vlak voor de Grand Final op, wat niet in het voordeel van de Geva Racing coureur was. Desondanks pakte hij in de derde ronde, profiterend van een incident voor hem waarbij Malvern het grootste slachtoffer was, de leiding. Ronde na ronde kroop de Mygale weg van het veld dat probeerde bij te blijven. Juist op het moment dat het team aan de pitmuur begon te geloven in een ongehoorde overwinning, immers nog nooit won een buitenlands team de Walter Hayes Trophy, werd Chris bijgehaald door Wayne Boyd en Rob Hall. Vooral Wayne Boyd bleek het grote gevaar want met een do-or-die manoeuvre raakte de rode Van Diemen de Mygale van Chris, dreef hem op het gras en pakte de leiding terwijl Chris terugviel naar de vijfde plaats. Uit zijn ritme en met een licht beschadigde voorwielophanging kon Chris alleen nog maar aanhaken. Dat het in de laatste ronde, en vooral na de wedstrijd hard begon te regenen versterkte het gevoel dat er meer in zat dan een fantastische vijfde plek alleen maar meer. „We hebben geweldig gepresteerd, dat staat als een paal boven water, maar ik ga een paar nachten slecht slapen van deze finale.”

Dat mag, maar daarna is de enige conclusie dat met een gloednieuwe auto er geweldig gepresteerd is. De concurrentie is gewaarschuwd in 2015!

Sponsors